Geçen yıl toplamda 174,617 kayıt listelendi (hem eski, hem de yeni müziklerden).
Katalog içerisinde de Pop / kayokyoku yine en popüler tür oldu. Pazarın %56.1’i onlara ait. Arkalarından enka (%16.4), anime (%9), geleneksel müzik (%3.7), klasik (%3.6), hafif müzik (%3.3), çocuk (%2.7), soundtrack (%1.3), karaoke (%0.1) ve diğer çeşitler (%3.9) şeklinde dağılıyorlar.
Yabancı yayınlarda ise klasik müzik listelemedeki en popüler tür oldu. Toplamda pazarın %46.7’sini oluşturdu. Arkalarından rock / pop / dans (%33.4), jazz / fusion (%10.8), ek türler (%6.1), soundtrack (%1.9), ve diğer çeşitler (%1.2) oranlarla geldiler.
Geçen yıl 363 yeni çıkış yapıldı. 268 tanesi ilk çıkış, 95 tanesi ise ikinci çıkıştı.
Satış merkezlerinin sayısı 1,844 olarak açıklandı. Bu rakam 1983’deki rakamla aynı. Merkezlerin sayısı 1989’da 6,213’le pik yaptığı dönemden bu yana düşüş gösteriyor.
Sonuç
Sonuç olarak görüldüğü üzere fiziksel satışlarda ve üretimlerinde bir azalma var. Hem de bir kaç senedir devam eden azalmalar mevcut. Tüm dünyada olduğu gibi Japonya’da da pazar dijital ortama doğru ve streaming dediğimiz web üzerinden dinleme üzerine kayıyor.
Bu yıl yaşanan pandemi sebebiyle bir çok sanatçının aktivitelerini durdurması, albüm ve single’ların çıkışlarının ertelenmesi, konserlerin iptal olması gibi meseleler göz önüne alındığında (her ne kadar Japonya çok etkilenmemiş gibi dursa da) yine tüm dünyada olduğu gibi Japon müzik sektöründe 2020 de bir düşüşle kapanacak diye beklemek yanlış olmaz. Fakat pandemi atlatılırsa 2021’de yükseliş görülebileceğini umuyorum. Aynı zamanda sanatçıların üretime daha çok fırsat ayırabilmesi sebebiyle yeni fikirler ve daha başarılı işlerin ortaya çıkması muhtemel.
Unutulmamalı ki tüm düşüşlere rağmen Japonya hala Asya’nın en büyük pazarı durumunda. İlerleyen yıllarda yükselişle birlikte bizi heyecanlandıracak yeni işlerin ortaya çıkmasını diliyoruz.
Not: Bu yazı Arama! Japan’daki rapor üzerinden yazılmıştır. İzinsiz olarak başka sitelerde kullanılması yasaktır. Lütfen emeğe saygı duyalım. Teşekkürler.